Monday 7 August 2017

Dagen Tjusig Alternativ Handelsstrategier


Klicka här för att öppna ett handelskonto med Zerodha genom oss och få GRATIS utbildning på framtids - och optionshandelstrategier. Den här strategin är för alla som älskar intradag Options trading. Säg att Nifty är för närvarande på 5000. Köp en massa 5200 Call 50. Köp en massa 4800 Lägg 50. Rulla att följa. Köp när marknaderna är lugna Köp ca 11 AM - 12 PM Det här är den enda tiden i den dag då volymen är mindre och marknaderna är mestadels lugna och avvecklas 09:00 Och 3 30 PM är tider när folk rusar på att köpa och plocka upp options premium. Book vinst på intradag positioner klockan 3 25 PM om dina positioner är i vinster Om det i små förluster, håll positioner och bokförtjänst i efterföljande dag. Både Ring och lägg till liknande värden Don t köp Samtals mycket vid 90 Rs och sätt mycket på 60 Rs Håll det balanserat lika. Bara handla i nuvarande månadens utgång. Inte handla de senaste 2 veckorna för utgången. Det här är när Options premium drop fast När marknaderna blir platta. Fasta innehavspositioner under helgen Premieinkup Ld släppa när marknaderna öppnas platt på måndagar. Den enkla logiken som används här är Alternativpremiehandel till verkligt värde mellan 11.00 och 12.00 och handlas till spikade upp värden klockan 15.00 inom dagen. Vi köper till verkligt värde och säljer till Spiked up värde Spridningspositionen säkerställer vinst även när marknaderna fluktuerar på något sätt.12-08-2011 06 01. Några fler Regler. Fyll inte in och behåll snedstora positioner Öppna när budgettet meddelas Det är en bra idé att göra övergripande före och efter Budget Don t hålla positioner öppna när budgettet meddelas Normalt klockan 11-12 på budgetdagen. Försök att gå in i positioner när marknaderna är lugna och avsluta på spikes. Keep intra-day profit mål på 10 när Nifty handlar inom streckkursintervallet . När du avslutar, avsluta positioner helt.11-22-2012 07 48 PM. Kära Manikantan, När jag avslutar avslutar jag både den långa och sätta Hur kan du få OTM-samtalet och sätta till samma pris, t. ex. 50 Tack. Han Manikandan Sir. can du snälla kommentera denna strategi är det möjligt 15 returnerar guarnteed någonsin Y month. Investment behövs Rs 10,000 Lämpliga handelsdagar 1: a till 20: e varje månad Bättre för att undvika förra veckan. Denna strategi ger bästa avkastning när du förväntar dig att Nifty eller något lager ska flytta på båda sätten med stort drag. Exempel Nifty Spot 5700 Trade Köp Nifty Call 5800 Nifty Put 5600.Say Nifty CE 5800 är 50Rs Nifty PE 5600 50Rs Bara en grov figure. Buy 2 massor av Put Call alternativ, så totala investeringar 50 100 50 100 10 000Rs. If Nifty bryter motstånd och fortsätter att flytta högre, Nifty CE 5800 värde Rs 50 kommer att öka Om Nifty bryter stöd och fortsätter att flytta lägre Nifty PE 5600-värde kommer Rs 50 att minska. Säga om Nifty SPOT är 5500 nu, så kommer ditt investeringsvärde att vara Nifty CE 5800 Rs 9 Nifty PE 5600 Rs 120. Totalt värde 9 100 120 100 Rs 12900.Total vinst Rs 10,000-12,900 Rs 2,900.Your Returns är 29.Nifty Options-Intraday Trading Strategy. Nifty Options-Intradag Trading Strategy. First och främst tack vare alla medlemmar av Traderji Trådarna Är en stor resurs och jag kan un Förhandla alternativ handel långsamt. Jag gick igenom trådarna läsa några av de rekommenderade böckerna från Dan, Saint AW10 andra jag är intresserad av daghandel. Mängden mark som behöver täckas med alternativ är sugen boggling långsamt jag sätter i ansträngningen , Men jag har en begäran. Kan någon lägga ut en intradagstrategi i alternativ som kan garantera 2,3 poäng per dag. Jag vill få förtroende även för att tänka på några av systemen är läskigt för en nybörjare som jag, jag känner att jag börjar små Är bäst och det här är mer en moralförstärkare för mig. Tack så mycket i förväg. Originellt inskickad av tradingstudent. First och främst tack vare alla medlemmar av traderji Trådarna är en bra resurs och jag kan förstå alternativa handel långsamt . Jag gick igenom tråden läsa några av de rekommenderade böckerna från Dan, Saint AW10 andra jag är intresserad av daghandel. Mängden mark som behöver täckas med alternativ är sant boggling långsamt jag sätter i ansträngningen, även om jag har på Kan jag fråga. Kan någon lägga ut en intradagstrategi i alternativ som kan garantera 2,3 poäng per dag. Jag vill få förtroende även för att tänka på några av systemen är läskigt för en nybörjare som jag, jag känner mig att börja små är bäst och det här Är mer en moralförstärkare för mig. Tack mycket på förhand. Bra att läsa ditt inlägg om hur systematiskt du försöker få kunskap från den enorma informationen som presenteras här hos traderji. Ställningen där du har använt Garanti 2,3 poäng i Options Trading Per dag är själva kärnan i att vara en professionell näringsidkare. Jag säger inte att du inte kan göra 2,3 poäng per dag men för att nå den nivån krävs en hel del resan. Jag har tidigare haft situationer när jag brukade Mål 2-3 poäng i alternativ men slutade ge 10-20 poäng upprepade gånger i intraday trading. Saker har förändrats för mig Jag handlar sällan Alternativ Intradag håller dem nu för swing trading, men jag säger inte att jag inte är positiv till Intraday Trad Ing i Options. Its för sent på natten så här mycket för tillfället från mig Om den här tråden ger intresse så är jag säker på att många medlemmar säkert kommer att delta snart. Om de är mer intresserade av detta område som yrkesverksamma är begränsade på grund av hög komplexitet, Studera Bop modell, svart scoles modell och monte carlo alternativ prissättning. Det är inte komplexa Traders gör det bara komplicerat. Du behöver veta om grekiska och borde veta hur man hanterar greker i realtid Ska ha realtidserfarenhet i att hantera Delta och Vega etc. Du borde ha bra analysprogram för options trading. There är mycket skillnad i alternativ handel i praktiken än teori. Option handel handlas inte som technicals i framtida handel, precis som att inse titta mål, stoppa förlust Det handlar om att hantera greker som Kan inte förklaras helt i teorin Det är ett annat spel Det behöver Öva och uppleva greker är mycket effektiva av Delta, Gamma, Vega och Theta etc. Re Nifty Options-Intraday Trading Strategy. Thanks for Ditt tips som du föreslog i din tråd om att sälja 2 ATM-satser och 1 ATM-samtal Kan du vänligen föreslå mig en bra analysprogramvara Jag försökte alternativ orakelversion 16. Bara en uppdatering Fick det igång Tweaked configa lite Vilka alternativ analyserar programvaran du är Using. Originally Upplagt av munde77.It är inte komplicerat. Traders gör det bara komplicerat. Du behöver veta om grekiska och borde veta hur man hanterar greker i realtid Ska ha realtidserfarenhet i att hantera Delta och Vega etc. Du borde ha bra analys Programvara för options trading. There är mycket skillnad i alternativ handel i praktiken än teori. Opporta handel handlas inte som technicals i framtida handel precis som inklicka titta mål, stoppa förlust Det handlar om att hantera greker som inte kan förklaras helt i teorin Det är ett annat spel Det behöver öva och uppleva greker är mycket effektiva av Delta, Gamma, Vega och Theta etc. Last redigeras av lemondew 20 april 2014 kl 03 35 PM Reason upda Te. Originally Postad av tradingstudent. Thanks för ingångarna Kan du vänligen vad var motivationen för dig att flytta från handelsalternativ intradag till swing trading Har swing trading i sig erbjuda någon fördel. Jag handlade mestadels i aktier på Intradag-basis för ett år efter Jag tänkte på att förflytta mig till handel förutom långsiktiga investeringar. Efter någon klarhet om derivat började jag med FO-handel och i så fall började vi med Alternativ bara på grund av stor hävstång men det hjälpte mig inte att få mycket Trading Options intraday Var mer av en stress. Så jag började handla i Futures speciellt Nifty BNF för intraday syfte Nu hålls Alternativ som ett vapen för de förväntade större rörelserna tar fördelen av hävstång. Ursprungligen postat av Leonid. I handlas mestadels i aktier på Intradag-basis för Ett år efter att jag tänkte på att gå in i handel utöver långsiktiga investeringar. Efter någon klarhet om derivat började jag med FO trading och i det ca Se för inledningsvis gå med Options bara på grund av stor hävstång Men det hjälpte inte mig att få mycket Trading Options intradag var mer av en stress. Så jag började handla i Futures speciellt Nifty BNF för intraday syfte Nu hålls Options som ett vapen för den förväntade Större drag som tar fördelen av hävstång. Tack Leonid för att ta dig tid att dela med dig av dina erfarenheter Om jag kanske, vad var de specifika utmaningarna du mötte när du handlade med alternativen intraday. It skulle vara bra att veta den första handens erfarenhet från en näringsidkare. Ursprungligen postat Av munde77.It är inte komplexa Traders gör det bara komplicerat. Du behöver veta om grekiska och borde veta hur man hanterar greker i realtid Ska ha realtidserfarenhet i att hantera Delta och Vega etc. You bör ha bra analysprogram för optionshandel. Det är mycket skillnad i alternativ handel i praktiska än teori. Option handel handlar inte som technicals i framtida handel precis som inklicka titta mål, sätt sluta förlust Det handlar om mana Ging greker som inte kan förklaras helt i teorin Det är ett annat spel Det behöver öva och uppleva greker är mycket effektiva av Delta, Gamma, Vega och Theta etc. Tack Munde77 för att låta mig veta att en grundlig kunskap om greker är ett måste Kan du vänligen rensa dessa tvivel. 1 Du föreslog att en god analys av programvara är nödvändig. Finns analysprogrammet med handelsterminal vi får hos mäklaren.2 Om analysprogramvaran är en extern, vänlig rådgivning om bra programvara som tjänar detta syfte. Alternativstrategi.1 I verktyget väljer du Alternativtyp, Ställ kort eller långt, Strike Price och Antal Massor 2 Tryck beräkna för att se det aktuella priset Live Nifty Options-priset för denna strategi 3 t. ex. om du har köpt 20 massor av uppsättningar av 7000 strykpris, välj sedan put, långt, 7000 och 20 i tabellen ovan 4 Detta visar betalningsdiagrammet för det här alternativet 5 I nästa nedrullning kan du välja vilket alternativ du vill se på diagrammet 6 Tryck på Calculat E-knappen för att se levnadspriset för din optionsstrategi 7 Du kan också skapa mer komplexa strategier och se lönen eller beräkna priset 8 t ex Lång 1 mycket 7500 Ring och kort 1 mycket 7600 Ring sedan beräkna pris på strategi Om du förväntar dig Marknaden för att stanna mellan 7500 och 7600, skulle denna strategi kunna hämta bra avkastning 9 Utdelningsdiagrammet för ovanstående strategi kommer att se ut som nedan. CHIDIPUDI VENKATA SUBBA REDDY säger. Jag skulle vilja följa de förslag som ges på denna webbplats. KAIZER MD AMIN säger. Det är en mycket sofistikerad app och det minskar mycket hektiskt arbete jag älskade det. Lämna ett svar Avbryt svar. Mer på Niftytrader. Nifty och BankNifty Live Open Interest Charts. Stocks Grundläggande och teknisk Analys. Nifty Option Chain Trend Analysis. Technical Analysis Tools. Daily Stats.

No comments:

Post a Comment